Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de spørgsmål andre kunder har stillet os. Hvis du skulle have et spørgsmål, der ikke besvares på denne side kontakt os endeligt.

 

Hvordan skal mit navn være på rejsebeviset, og er det vigtigt, at det er korrekt stavet?
Ja, det yderst vigtigt at navnet er korrekt stavet. Samtidig er det vigtigt at være opmærksom på, at flyselskabet Air Berlin, som vi ofte bruger, kun anvender første fornavn og sidste efternavn. Eksempelvis skal en rejsende ved navn Lars Peter Vanggard Jørgensen kun anvende Lars Jørgensen på rejsebeviset. Det er yderst vigtigt, at disse oplysninger er korrekte da der ellers kan opstå problemer i forbindelse med udstedelse af flybilletter. De fleste andre flyselskaber bruger fulde navn.

Hvornår modtager jeg min flybillet?
Da indcheckning sker via et fælles rejsebevis som vores repræsentant medbringer til lufthavnen, vil der ikke blive tilsendt individuelle flybilletter.

Hvor finder jeg de praktiske oplysninger vedrørende min afrejse?
Der vil ca. 2 uger inden afrejsen blive fremsendt et brev med praktisk information om afrejsen, herunder afrejse tider, kuffertmærker, rejseleder, bagageregler o. lign.

Hvornår og hvor vil jeg blive samlet op ved afrejse (påstigningssteder)?
Ca. 2 uger før afrejse fremsender vi oplysninger om påstigningssteder og tider for bustransporten. Brevet vil også indeholde kuffertmærker og information om entrépriser til de forskellige arrangementer.

Hvor finder jeg mine kuffertmærker?
Kuffertmærker vil blive fremsendt ca. 2 uger inden afrejse sammen med brevet om afrejsetider.

Serveres der mad ombord på flyet?
Nej Air Berlin serverer ikke mad, men der serveres kaffe, vand og juice.

Skal jeg medbringe pas og visum når jeg rejser?
På alle rejser uden for Danmark skal der medbringes gyldigt pas. Det er den enkelte rejsedeltagers pligt at undersøge evt. krav til visum.

Jeg har brug for at medbringe medicin på rejsen. Hvad gør jeg?
Medicinen skal være i håndbagagen og medbringes i originalpakningen. Ved rejser til Schengen-lande skal der for visse typer af medicin udstedes såkaldte medicin pas, der kan erhverves ved henvendelse til dit lokale apotek. Ved tvivlspørgsmål rettes henvendelse til egen læge.

Hvad sker der hvis jeg udebliver eller mangler mit pas/visum?
Udeblivelse eller manglende pas/visum kan medføre, at de ikke kan deltage i rejsen. Afvises en gæst under rejsen som følge af ugyldigt pas eller manglende visum ydes der ikke refusion som følge af afbrudt rejse. Evt. hjemtransport sker for egen regning.

Er Ans Rejser medlem af Rejsegarantifonden?
Ja, Ans Rejser er medlem af Rejsegarantifonden med medlems nr. 1811. Ans Rejser opfylder derfor alle gældende krav til sikkerhedsbestemmelser og økonomi. Gebyr til Rejsegarantifonden er inkluderet i rejsernes pris.

Er Ans Rejser medlem af Danmarks Rejsebureauforening (DRF)?
Ja, Ans Rejser opfylder de professionelle og økonomiske krav et aktivt medlemskab af DRF kræver. DRF medlemskabet er et kvalitetsstempel og en ekstra sikkerhed for den rejsende.

Hvornår skal jeg betale for min rejse?
Depositum skal betales senest 8 kalenderdage efter udstedelsen af rejsebeviset. Restbeløbet skal betales senest 45 dage før afrejsedato.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg gerne vil afbestille min rejse?
For at afbestille en rejse bedes du kontakte Ans Rejser på 70 26 00 49. Læs mere om regler for afbestilling Link rejsebestemmelser.